Неділя, 2024-05-19, 11:35 AM

Зробимо освіту лідером!

Перша незалежна всеукраїнська педрада

· RSS ·
[Останні повідомлення]·[Учасники]·[Правила педради]·[Пошук]

[ | [Реєстрація] [Вхід] <
Коментують читачі блогу інформатизації освіти

Гарячі повідомлення

Секретні безкоштовні матеріали
(тільки для групи FM)

 

Блог інформатизації освіти
(останні повідомлення з передового фронту)

 

  • Сторінка 1 з 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Модератор форуму: pedrada  
Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)

Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл
pedrada Дата: Субота, 2009-07-25, 9:26 AM | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Міністр освіти і науки Іван Вакарчук закликає відмовитися від практики призначення керівників навчальних закладів за політичними квотами, особистої відданості та родинними зв'язками

Про це він заявив на всеукраїнському семінарі "Завдання післядипломної педагогічної освіти в контексті удосконалення системи освіти України", який відбувся в Яремчі.

За словами міністра, майже 90% керівників шкіл не володіють методами ефективного управління, 85% директорів - не володіють комп'ютером. Також, як стверджує Іван Вакарчук, більше 80% керівників - не володіють економічними знаннями, необхідними для функціонування навчальних закладів. Водночас, міністр освіти та науки звернув увагу на те, що кадровий резерв повинен формуватися лише після проходження відповідної професійної підготовки.[/color]
Адреса статті: В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Шановні колеги!
Достатньо серйозна заява, яка характеризує стан управління загальною середньою освітою в країні.

За роки роботи в підвищенні кваліфікації у мене є своя статистика щодо цих цифр.
Нажаль, вони практично співпадають.

З останнього досвіду: у 2008 році до нас на навчання заїхав поток керівників українських шкіл з 90 чоловік (3 групи магістрантів).
Я читаю предмет "Інформаційні системи в управлінні", або комп'ютерні технології.

Не буду розповідати про рівень завдань, які були створені мною. Він низький, для 5-7 класу.
Але ці завдання виконали, точніше виконували лише 7 чоловік!

Решта приїхала без завдань та коли виявилося, що завдання все ж треба зробити, кинулися їх виконувати по вечорах та вночі, між заняттями.

Ще велика частина (практично половина) намагалися: вмовити, підкупити, погрожувати, виказувати претензії, організовували телефонні розмови "зверху" та багато іншого. Повірте, фантазії вистачило.
Лише для того, щоб не виконувати цих завдань.

Раніше мене вражало те, що директори шкіл поводяться так, як учні, намагаючись примусити когось виконати завдання (Вгадайте: хто мої учні?)
Тепер мене вражає інше: це шалений супротив навчанню, який я спостерігаю серед керівників вже стільки років, скільки викладаю свій предмет в УМО (раніше ЦІППО).

Як не згадати вірші, написані Зінаїдою Гіппіус 100 років тому:

***
Вечно лежачее, дьявольски косное,
Изредка серое, в сером упорное,
***
Не страшно бути лежачим, косним, сірим.
Страшно бути "в сером упорным"

Але я приєднуюся до її слів в кінці:

Но жалоб не надо. Что радости в плаче?
Мы знаем, мы знаем: все будет иначе.

Я знаю, що все буде ЗОВСІМ інакше.
Знаєте чому?
Я отримала велику кількість листів від тих, хто чинив супротив із подякою за те... що змусила зробити ті завдання.
Це мене переконує, що не все так погано!

Який вихід запропонуєте Ви?
Що скажете, колеги?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

stef Дата: Четвер, 2009-07-30, 2:36 PM | Повідомлення # 2
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
Власне я вважаю, що ці речі пов'язані. Керівник, якщо не володіє комп'ютером - не може бути ефективним.



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року

 

yanell47 Дата: Понеділок, 2009-08-03, 2:28 PM | Повідомлення # 3
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 20
Статус: Offline
Да, ця проблема, причому, ще більш загострена. Серед 15% - не всі дійсно володіють комп'ютером. Вакарчук має інформацію, яку надають обласні та міські управління освіти. Але в нас вважається: включити, друкувати може, - отже, "володіє". А як перевіряти рівень? Почати-то треба ще вище.



Ельвіра Ніколенко

 

AllKov Дата: Субота, 2009-08-08, 10:32 PM | Повідомлення # 4
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Статус: Offline
Мій директор володіє комп'ютером!
Очолює і організовує різноманітні курси, щоб покращити комп'ютерну грамотність і не тільки свою.
Але :
1. Ви уявити собі не можите, що я разом з ним вислуховую від колег, які не бажають вчитись і від тих хто бажає, але кількість місць в групі обмежена.
2.На більшості машин можливо тільки друкувати, бо вона застаріла і технічно і морально.

Дуже цікаво, чи переглядають в міністерстві звіти про технічне оснащення шкіл та кабінетів дриректорів, бо я їх надаю кілька разів на рік у різних варіаціях.
Проте те що нам купують це-ЖАХ.

 

pedrada Дата: Субота, 2009-08-08, 11:57 PM | Повідомлення # 5
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Судячи з того, що президент зачитував пару днів тому - читають. Але ж... Я, принаймні не вірю цим відомостям. Бо знаю як вони не точні.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Vika Дата: Неділя, 2009-08-09, 0:37 AM | Повідомлення # 6
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Статус: Offline
В наш час директор повинен бути відмінним господарником, для того щоб дістати, домовитись, продати, обміняти... та ще й КРВ не попастися, тобто зробити все грамотно. А на комп’ютері повинні вміти працювати його заступники, тоді і в "паперовому напрямку" у такого директора буде все в нормі.

 

pedrada Дата: Понеділок, 2009-08-10, 5:42 PM | Повідомлення # 7
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote
В наш час директор повинен бути відмінним господарником, для того щоб дістати, домовитись, продати, обміняти... та ще й КРВ не попастися, тобто зробити все грамотно.

Так воно всюди і так воно має бути.
Це нормально, бо менеджер повинен бути господарником.

Топ-менеджеру (яким по-суті є директор школи) треба вміти визначити проект, залучити кошти для проекту, розподілити обов'язки між підлеглими, створити схему контролю та проконтролювати завершення проекту.

От і все. А викладання може бути тут лише в якості хобі.
Коли наші топ-менеджери стануть не виконувачами наказами зверху, а дійсно менеджерами, тоді вони стануть ефективними.

Часто це залежить ВИКЛЮЧНО від усвідомлення ролі та задач топ-менеджера.

А знання комп'ютера - не самоціль. Це володіння тим інструментом, який забезпечить ефективність менеджера.
Не можна бути ефективним. якщо в руках лопата, а у всіх вже давно бульдозери. Ну якільки не навчайтеся ефективно копати, викладайтеся по 24 години, робота НЕ МОЖЕ БУТИ ЕФЕКТИВНОЮ за визначенням!

Quote
А на комп’ютері повинні вміти працювати його заступники, тоді і в "паперовому напрямку" у такого директора буде все в нормі.


Якщо комп'ютер виключно сприймати як друкарську машинку - то Ви однозначно праві!
І тоді не заступникам не треба виконувати роботи на комп'ютері. З цим впорається секретар, або взагалі учень 11 класу.

А якщо сприймати як інформаційно-комунікаційний засіб - то директор повинен сам шукати інформацію та пропускати через себе.
Сам повинен керувати тими процесами, що комп'ютер полегшує автоматизовувати.

Якщо і ці задачі виконуватимуть всі навкруги. окрім директора - він просто стане не самостійним у прийнятті рішення.
Адже яку добірку інформації отримає - таке і рішення.
Навіщо тоді директор?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

stef Дата: Понеділок, 2009-08-10, 5:57 PM | Повідомлення # 8
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
Я взагалі не розумію питання: "Треба чи не треба директору вміти працювати на комп'ютері?"
А питання: "Вміти чи не вміти директору працювати з телефоном?" - не стоїть? Чому?

Вибачте, може когось мої емоції зачеплять, але я не розумію: як це директор школи (та й вчитель взагалі) не може опанувати ту річ, яку діти опановують без всяких вищих освіт, курсів підвищення та наукових ступенів?

Просто вже вражають причини. які мої вчителі наводять. щоб не сісти вчитися! Мають вдома комп'ютери та в школі. А причини вигадують, значно винахідливіші ніж наші учні!

Чому ж ми можемо їх навчити, якщо самі вчитися не хочемо?



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року

 

donmar Дата: Понеділок, 2009-08-10, 9:39 PM | Повідомлення # 9
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 3
Статус: Offline
Така проблема, дійсно, існує. Міністр освіти І. Вакарчук загострює увагу на болючих питаннях. І вже сьогодні ми розуміємо, що керівник навчального закладу - це компетентна особа, яка повинна бути лідером, психологом, добрим менеджером, бухгалтером, економістом, класним учителем, тощо. Мені здається, що сьогодні кожний керівник повинен мати спеціальну освіту, а не просто бути хорошим учителем, методистом. Хоча це те ж важливий фактор. Добре, що в УМО можна отримати не тільки диплом магістра, але і здобути знання. А стосовно оволодіння комп'ютером, Internet, то це вимога часу. Вчитися ніколи не пізно.



В'ячеслав Мірошниченко Група УНЗ - 08-Б1

 

Luganchanka Дата: Неділя, 2009-08-16, 6:07 PM | Повідомлення # 10
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Статус: Offline
"Дуже цікаво, чи переглядають в міністерстві звіти про технічне оснащення шкіл та кабінетів дриректорів, бо я їх надаю кілька разів на рік у різних варіаціях" - очень справедливые слова. Я думая, что скажу не только за свой город (кстати - областной центр!) - оснащение школьных кабинетов информатики у нас на очень низком уровне! По статистике сейчас в сельских школах компьютеры на несколько поколений выше. Что касается подключения до Всемирной сети - на 67 школ города 7-10 школ имеют подключения к сети Интернет. И очень радует, что многие руководители, их замы, учителя и т.д. понимают, что овладение информационными технологиями - это действительно очень актуально! Это действительно потребность времени! С нового учебного года ожидается подключение к Всемирной сети еще 17 учебных заведений. Как говориться - посмотрим...



Учиться, учиться, учиться!!!

 

karolina Дата: Неділя, 2009-08-16, 7:37 PM | Повідомлення # 11
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 16
Статус: Offline
Те, що в місті така ситуація з комп'ютерізацією шкіл - думаю, вина директорів. Вони не вміють добути кошти для своєї школи. Чи кажуть "залучити". Ті, хто може - у того все є.

 

Michajlovich Дата: Четвер, 2009-08-20, 7:59 AM | Повідомлення # 12
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 23
Статус: Offline
у 2008 році до нас на навчання заїхав поток керівників українських шкіл з 90 чоловік (3 групи магістрантів).

Є одним із 90, незнаю чи з 7. За посадою заступник начальника відділу освіти, 11 років в відділі. Знаю всіх керівників і давненько вже вивчив їх потенціал. Стидно, але в нас 98%(на даний час) керівників навчальних закладів не володіють вільно комп"ютером. Включити, виключити, надрукувати - це не означає вільно володіти комп"ютером. В усіх школах І-ІІІ та І-ІІ ступенів встановлено комп"ютерні комплекси, підключений Інтернет, здавалося б всі умови є,сідай та працюй. Проте 13 керівників пенсійного віку навідріз відмовляються залучатись до даного процесу і уступити місце молодим. А звільнити за незнання комп"ютерної грамотності не можливо, за ними стоїть профспілка і Закон. З числа керівників віком 40-55 років лише 1 керівник (за дипломом вчитель математики та фізики), що активно використовує в своїй роботі комп"ютер та користується постійно Інтернетом.
Провели аналіз використання послуг мережі Інтернет навчальними закладами з моменту підключення. 15% посилань лише пов"язані з освітніми сайтами, а решта ... Логічно було б коли суми місячної абонплати не вистачало на місяць, в окремих закладах ще й залишок. Доручили керівникам розробити графіки навчання вчителів комп"ютерній грамотності, все розписали по годинах: коли учні мають доступ, а коли вчителі. Час використання вчителями залишився на тому ж рівні - інколи, і то одні і ті ж. Досить суттєво накладає свій відбиток спеціфіка району - всі навчальні заклади розташовані в сільській місцевості, проте хочеться і в селі підняти рівень освітніх послуг. Туговато.
При всій повазі до інститутів підвищення кваліфікації педагогічних працівників - не навчають на належному рівні тій комп"ютерній грамотності, і взагалі - не готовлять керівника, як менеджера. Коли б керівник навчального закладу знав, що якщо він особисто не виконає всіх завдань курсу - не отримає посвідчення про курсову перепідготовку, то , як і 83 майбутніх магістри, писав би по ночах, але виконав.
Спеціаліст на будь-якому місці має бути спеціалістом, а в даний час ще й вимогливим, як до себе так і до підлеглих. Потрібні лідери, що поведуть. І не тільки в навчальних закладах. Тоді щось зрушиться з місця.



Кедись Сергій Михайлович

 

Vika Дата: П`ятниця, 2009-08-21, 10:56 PM | Повідомлення # 13
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Статус: Offline
А чому б не зробити умовою чергової атестації вільне володіння комп’ютером. Тільки з нашою корупцією у системі освіти (та і не тільки в ній) це неможливо.

 

Michajlovich Дата: Субота, 2009-08-22, 7:03 AM | Повідомлення # 14
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 23
Статус: Offline
Вільне володіння комп"ютером було б добре поставити не тільки на атестацію, а й в умови прийняття на роботу, особливо на керівну посаду, і чим вищого рівня - тим вищі вимоги. Ідея хороша, але покищо відсутній грунт, куди б її можна було посадити, щоб вона гарно прийнялась і стала плодоносити. Маєм лише базовий компонент для створення перегною, як МІНдобрива.



Кедись Сергій Михайлович

 

Lyubimtchik24 Дата: Вівторок, 2009-08-25, 3:45 PM | Повідомлення # 15
Зачепився
Група: Проверенные
Повідомлень: 39
Статус: Offline
Доброго дня всім відвідувачам форуму!
Не можу не погодитись із такими цифрами (статистика, дійсно, є невтішною). Але що можна зробити у даній ситуаці? І хто винен?
Будь-якого керівника потрібно навчати, готувати до управлінської роботи. Повинна повноцінно функціонувати школа підготовки резерву керівних кадрів, на засіданнях якої будуть розглядатися різноманітні аспекти управлінської діяльності, і навіть такі скромні питання, як володіння ПК майбутнім управлінцем.

Додано (2009-08-25, 3:45 Pm)
---------------------------------------------
КОМЕНТАР ДО ФРАЗИ,,, БО ЦЕ "КАМІНЮКА" У НАШ ОГОРОД...
При всій повазі до інститутів підвищення кваліфікації педагогічних працівників - не навчають на належному рівні тій комп"ютерній грамотності, і взагалі - не готовлять керівника, як менеджера. Коли б керівник навчального закладу знав, що якщо він особисто не виконає всіх завдань курсу - не отримає посвідчення про курсову перепідготовку, то , як і 83 майбутніх магістри, писав би по ночах, але виконав.
Шановний Михайловичу! Оскільки я представляю ОІППО... при ВСІЙ ПОВАЗІ до нгаших курсантів хочу відповісти наступне:
1. ОІППО не навчальний заклад, а заклад, де підвищують кваліфікацію.
2. Не можна підвищити того, чого не існує.
3. Якщо людина хоче чомусь навчитись, чогось досягти - вона шукає МОЖЛИВІСТЬ (це оті 7%), у протилежному випадку - ПРИЧИНУ (це 93%).
4. Шанвний, згадайте, будь ласка, як НАШІ готують завдання... ... ... ...

 

Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)
  • Сторінка 1 з 5
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Пошук:


Украинская Баннерная Сеть

 

 

 Журнал

 Заработай на своем сайте

 


Зробити безкоштовний сайт з uCoz