Неділя, 2024-05-19, 2:56 PM

Зробимо освіту лідером!

Перша незалежна всеукраїнська педрада

· RSS ·
[Останні повідомлення]·[Учасники]·[Правила педради]·[Пошук]

[ | [Реєстрація] [Вхід] <
Коментують читачі блогу інформатизації освіти

Гарячі повідомлення

Секретні безкоштовні матеріали
(тільки для групи FM)

 

Блог інформатизації освіти
(останні повідомлення з передового фронту)

 

  • Сторінка 3 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Модератор форуму: pedrada  
Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)

Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл
pedrada Дата: Субота, 2009-07-25, 9:26 AM | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Міністр освіти і науки Іван Вакарчук закликає відмовитися від практики призначення керівників навчальних закладів за політичними квотами, особистої відданості та родинними зв'язками

Про це він заявив на всеукраїнському семінарі "Завдання післядипломної педагогічної освіти в контексті удосконалення системи освіти України", який відбувся в Яремчі.

За словами міністра, майже 90% керівників шкіл не володіють методами ефективного управління, 85% директорів - не володіють комп'ютером. Також, як стверджує Іван Вакарчук, більше 80% керівників - не володіють економічними знаннями, необхідними для функціонування навчальних закладів. Водночас, міністр освіти та науки звернув увагу на те, що кадровий резерв повинен формуватися лише після проходження відповідної професійної підготовки.[/color]
Адреса статті: В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Шановні колеги!
Достатньо серйозна заява, яка характеризує стан управління загальною середньою освітою в країні.

За роки роботи в підвищенні кваліфікації у мене є своя статистика щодо цих цифр.
Нажаль, вони практично співпадають.

З останнього досвіду: у 2008 році до нас на навчання заїхав поток керівників українських шкіл з 90 чоловік (3 групи магістрантів).
Я читаю предмет "Інформаційні системи в управлінні", або комп'ютерні технології.

Не буду розповідати про рівень завдань, які були створені мною. Він низький, для 5-7 класу.
Але ці завдання виконали, точніше виконували лише 7 чоловік!

Решта приїхала без завдань та коли виявилося, що завдання все ж треба зробити, кинулися їх виконувати по вечорах та вночі, між заняттями.

Ще велика частина (практично половина) намагалися: вмовити, підкупити, погрожувати, виказувати претензії, організовували телефонні розмови "зверху" та багато іншого. Повірте, фантазії вистачило.
Лише для того, щоб не виконувати цих завдань.

Раніше мене вражало те, що директори шкіл поводяться так, як учні, намагаючись примусити когось виконати завдання (Вгадайте: хто мої учні?)
Тепер мене вражає інше: це шалений супротив навчанню, який я спостерігаю серед керівників вже стільки років, скільки викладаю свій предмет в УМО (раніше ЦІППО).

Як не згадати вірші, написані Зінаїдою Гіппіус 100 років тому:

***
Вечно лежачее, дьявольски косное,
Изредка серое, в сером упорное,
***
Не страшно бути лежачим, косним, сірим.
Страшно бути "в сером упорным"

Але я приєднуюся до її слів в кінці:

Но жалоб не надо. Что радости в плаче?
Мы знаем, мы знаем: все будет иначе.

Я знаю, що все буде ЗОВСІМ інакше.
Знаєте чому?
Я отримала велику кількість листів від тих, хто чинив супротив із подякою за те... що змусила зробити ті завдання.
Це мене переконує, що не все так погано!

Який вихід запропонуєте Ви?
Що скажете, колеги?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

larisa_mp71 Дата: Субота, 2009-08-29, 10:45 AM | Повідомлення # 31
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 12
Статус: Offline
Шановна Олено Вікторівно!
Не можу не погодитись з останннім вашим коментарем. відповіддю для пані Зої, стосовно вмінь знаходити знання. Дійсно було б дуже добре, якби ми вміли це робити. Проте колишня система освіти (ні в якому разі не принижую її заслуги) була спрямованна на те, що всім хто навчався давались готові знання. Більша частина директорів навчальних закладів саме з цієї категорії, зокрема за віком. Вони не вміють самі знаходити ці знання. На мою думку вони чинять не супротив впровадженню інформаційних технологій, а саме процесу самостійного знаходження знань. І можливо якби вони навчались стаціонарно, то були б кращими учнями, ніж ті хто вміє ці знання отримувати самостійно.
Молодші (за віком) керівники навчальних закладів, зокрема у нас на Рівненщині, оволодівають інформаційними технологіями, а також створююють власні програми для організаційного супроводу навчального процесу.
Говорять, що якщо довго-довго падає дощ, то скоро засвітить сонце. От і думаю, що в напрямку управління навчальними закладами, щодо використання інформаційних технологій, скоро буде світити СОНЕЧКО.



Лариса Пекарська

 

Michajlovich Дата: Вівторок, 2009-09-01, 3:53 PM | Повідомлення # 32
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 23
Статус: Offline
Доброго всім дня. З Днем знань.
Перечитав ще раз всі відгуки - порадів за ентузіазм колег, особливо Рівненських.
Досить радий від коментарів Стефанії Б (директор прикарпатської школи випускниці п.Олени 2007 року).
Те що Ви випускниця і приймаєте таку активну участь в обговоренні ... шана Вам і повага, всетаки не так все і запущено в цьому світі, просвіток є, зернята проростають.
Повірте, аби не завдання Олени Вікторівни на наступну сесію, навряд чи хто з більшості теперішніх дописувачів знав про окремі сайти, програмні засоби навчання, навряд чи сам забажав сісти за комп"ютер, розібрався з програмами по складанню розкладу, працював з Картами ...
Проте сіли!
Незважаючи на вік навчились!
Значить можуть!
По собі скажу - радів як мале дитя коли розібрався з розкладом, заснув лише в 6-ій ранку. Нічого страшного виявляється немає. Проте до цього мене спонукала необхідність здачі сесії, а в більшості керівників такої чи іншої "спонукачки" нема.
Нехай не ображаються працівники ОІППО, але керівників закладів освіти нашого району всетаки заставлю зробити розклад в Ректорі. Нехай це авторитаризм, нехай плачуть, що багато роботи, але вони їх зроблять! Обіцяю!
Можливо в цьому навчальному році це буде лише спроба внести існуючий розклад, а надалі ...
Будем "саджати картопельку" як Петро Перший! Десь да "проросте", а там дивись і почне "плодоносити".
Всім оптимізму в новому навчальному році! "Главное ребята сердцем не стареть ...!"



Кедись Сергій Михайлович

 

nadja Дата: Вівторок, 2009-09-01, 7:32 PM | Повідомлення # 33
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 3
Статус: Offline
Вільне користування компютером та Інтернетом дають великі можливості в своїй роботі з паперами: швидке складання річних планів, наказів, різних інформаційних листів та їх своєчасне здання. Але не всі навчальні заклади оснащенні компютерами та їх допоміжною технікою. На мою думку, всі ці питання залежать насамперед від міської ради, та керівника закладу....Але як кажуть у нас : "на всіх нехватає!!!" Тому у нас так, хто як може так і викручується, але виконують усі як того вимагається. Звісно кожен керівник повинен вміти працювати з компютером.

 

stef Дата: Вівторок, 2009-09-01, 9:00 PM | Повідомлення # 34
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
Quote
На мою думку, всі ці питання залежать насамперед від міської ради, та керівника закладу....Але як кажуть у нас : "на всіх нехватає!!!" Тому у нас так, хто як може так і викручується, але виконують усі як того вимагається.

Давайте вчитися працювати зі спонсором!
Причому у нас унікальна можливість: нова стаття в блозі пані Олени
http://olena.at.ua/blog/jak_vsi_ukrajinski_direktori_nakazujut_sponsoram_groshi_prinesti/2009-09-01-44
Я просто приголомшена простотою вирішення проблеми!
Якщо не знаходимо сил та часу осудно (рос. вменяемо) пояснити батькам та відзвітувати - то хто кому чого винен?

Додано (2009-09-01, 9:00 Pm)
---------------------------------------------

Quote
Досить радий від коментарів Стефанії Б (директор прикарпатської школи випускниці п.Олени 2007 року).
Те що Ви випускниця і приймаєте таку активну участь в обговоренні ... шана Вам і повага, всетаки не так все і запущено в цьому світі, просвіток є, зернята проростають.

Дякую, пане Михайловичу!
Дійсно, я теж не можу відірватися звідси вже 2 роки.
А блог пані Олени - це просто приголомшливо!
Хіба можна не реагувати?

а з приводу володіння комп'ютером?
Так краще по всесвітній мережі походити, ніж оті серіали безчисленні дивитися!



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року


Повідомлення відредаговано stef - Вівторок, 2009-09-01, 9:03 PM

 

Наталка Дата: Середа, 2009-09-02, 3:02 PM | Повідомлення # 35
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 6
Статус: Offline
Народна мудрість гласить, що якщо є проблема - причину слід шукати, найперше, в собі. Проблема управлінської некомпетентності керівників шкіл належить до категорії таких, яку можна вирішити. От і я, починаючи в першу чергу із себе, як керівник районної методичної служби, включила у план роботи навчальні семінари, практикуми для директорів шкіл та заступників, які працюють виключно у сільських школах, з метою ознайомлення та удосконалення вмінь впроваджувати у практику роботи сучасні інформаційні технології. Якщо кожен на своєму місці зробить конкретну справу, то й сумна статистика зміниться на краще. Вірю в це і підтримую пані Ларису, що після дощу завжди виходить сонце. А ще останнім часом все частіше повторюю гасло, з яким нас познайомила Олена Вікторівна: "МОЖЛИВО ВСЕ!" :bye

 

innaturunova6335 Дата: Субота, 2009-09-12, 9:11 PM | Повідомлення # 36
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 4
Статус: Offline
Погоджуюся з усіма позиціями викладеними вище, та мене вразила категоричність суджень.Колеги, адже всі ми вивчали психологію! Для того щоб нове прижилося, стало невід'ємною частиною життя,його слід впроваджувати, "насаджувати" з завидною напористістю.Ви, Олено, можете поставити всім реальні оцінки, але керівниками навчальних закладів вони залишаться ,навіть якщо не закінчуть навчання в УМО.Наш викладач і ваша колега по УМО сказала просту і правильну річ :"Ви - керівники, життя вас заставить вивчити..." .На мою думку, слід впливати на ситуацію в системі. Людина у старшому віці навчається повільніше. Кожна конкретна людина - це багаж проблем, які на жаль на час навчання не пропадають. Кожний із 90 студентів, окрім того, не відривається від виробництва.Саме тому і складніше навчати дорослих, аніж дітей.
Я впевнена, що слід впроваджувати систему вимог щодо рівня знань менеджера, включаючи ІКТ, самоменеджмент, знання з фінансування.......... .Але впроваджувати їх слід на всіх рівнях освіти, інакше результату не буде.
Будьте впевнені ,Олено, що ви всколихнули сили і потужність багатьох з 90 студентів, бо вже декілька десятків все ж виконали ці роботи. Я бажаю Вам натхнення, а нашій освіті змінина краще!
Інна, УНЗ-Б2-08.

 

pedrada Дата: Субота, 2009-09-12, 11:14 PM | Повідомлення # 37
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
innaturunova6335, згодна, про поступовість навчання.

Знаю про важкість навчання людей у поважному віці.
Знаю про зайнятість. (хоча тут як Василько в анекдоті - треба зупинитися, щоб сісти на велосипед)

Це на одній чаші терезів.

На іншій чаші - наступне покоління, яку некомпетентний вчитель робить неконкурентноздатним в майбутньому.

Кожен ці терези перетягує туди, куди йому дозволяє совість.
Якщо більше жаліє себе - на бік причин не займатися цим.
Якщо більше відповідальності за дітей - на бік пошуку можливостей.

На цю тему виклада цікаву книжку.
Стаття про неї та книжка тут: http://olena.at.ua/blog....9-13-46



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

Повідомлення відредаговано pedrada - Понеділок, 2009-09-14, 0:51 AM

 

filippovazoya Дата: Четвер, 2009-09-17, 11:32 PM | Повідомлення # 38
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 20
Статус: Offline
Ми завжди шукаємо оправдань для самих себе, коли не хочемо чогось робити. "Терези" сумління , совісті, реальності та бажання.
Є необхідність працювати - треба на щось жити ( заробляємо гроші)
Є бажання працювати - думаємо про майбутнє
Є стимул працювати, оновлюватися, змінюватися - якщо тебе оцінять, побачать, зрозуміють ( рідкість).
Зоя Філіппова

 

Terra Дата: Середа, 2009-10-14, 0:17 AM | Повідомлення # 39
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 13
Статус: Offline
Коли наші топ-менеджери стануть не виконувачами наказів зверху, а дійсно менеджерами, тоді вони стануть ефективними.

Согласна с тем, что директору желательно уметь работать на компьютере, хотя бы что иметь возможность общаться с другими работниками образования, пользоваться раньше других новой информацией, использовать различные программы, т.к. сейчас отчетность идет в основном по электронке.НО все это не главное для директора, поверьте. Важнее, на мой взгляд, правильно организовать работу на местах, подобрать хорошие кадры, только кадры решают все!!! Не сможет директор быть всем сразу: и учителем, и методистом, и завхозом, и секретарем ( иногда приходится и за секретаря работать, т.к. в компьютере среди моря информации другие отказываются найти нужную, это как в чужой квартире оказаться...) Директор постоянно занят чем-то, поверьте - иногда только вечером вспоминаешь, что еще с утра хотел есть, а так и не смог из-за водоворота дел, а самое неприятное из-за моря бумаг, которые не успеваешь иногда досконально вычитать. Кто эту школу только не проверяет: гороо, юстиция, прокуратура, налоговая, КРУ, санстанция, пожарники и .... все чего-то от тебя хотят, все считают виноватым директора во всех грехах. Задыхаемся от массы мероприятий, которые спускают на школы ГОРОО и требуют обязательного участия в них. Дети в школе уже не учатся, а танцуют, поют, обслуживают всех уровней мероприятия, фотграфируют, снимают фильмы и многое другое, что должно быть в послеурочное время. Тошнит от такой неплодотворной работы, ведь школы прежде всего должны дать детям качественные знания и помочь каждому ребенку выбрать свой путь в будущем. А администрация сидит на отчетах постоянных, бюрократы одни в образовании!

 

stef Дата: Четвер, 2009-10-15, 11:54 AM | Повідомлення # 40
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
Terra, ви суперечите сама собі:

Quote (Terra)
НО все это не главное для директора, поверьте.

Володіння комп'ютером є не головним, але вирішальним.
Це лише інструмент.
Для планування - використовую Outlook+ментальні карти.
Переконалася на збільшенні ефективності в декілька разів!

Для атестації (регулюю також набір кадрів) - пакет "Атестація без проблем" Єльникових

І так можна підвищити ефективність крок за кроком, пристосувавши комп'ютер до поточних справ.
Якщо цим займатися цілеспрямовано та наполегливо - дуже багато вивільниться часу і сил на ті справи, що Ви правильно перелічуєте!



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року

 

pedrada Дата: Четвер, 2009-10-29, 8:51 AM | Повідомлення # 41
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Хочу погодитися з пані Стефані.

Поняття "Визначальний" - це дійсно дуже важливе поняття.

Для ефективності роботи менеджера освіти володіння комп'ютером є визначальним обмежувальним фактором.

Наприклад:
Якщо сім'я іде на прогулянку - то визначальним обмежувальним фактором для швидкості пересування сім'ї буде швидкість, з якою іде їхня дитина. Швидше, ніж вона сім'я рухатися не може, навіть, якщо батько - спринтер чи чемпіон з бігу.

Отже, якщо керівник нехтує інструментом, який полегшить його рутинну роботу та заощадить дуже багато часу і сил - його обмежувальним фактором буде саме це.

Зрозуміло, що робота керівника - це багатовимірна система і обмежувальних факторів є багато.
Але чи не варто позбутися хоча б одного?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Олена Дата: Середа, 2009-11-04, 9:40 AM | Повідомлення # 42
Зачепився
Група: Проверенные
Повідомлень: 31
Статус: Offline
Цікаве порівняння, пані Олено. Справді, школа - це велика родина, яка селадається з учнів, їхніх батьків і вчителів. Директор - це голова родини, на яку рівняються, хочуть бути схожими, бо він - кращий! А що маємо ми в сучасній школі? Чи на багатьох директорів хочуть рівнятися школярі, чи йдуть за порадою батьки? А може - сахаються? Хочеться вірити, що ми, майбутні магістри, будемо справді взірцем і для колективу вчителів, і для учнів. Все залежатиме від того, хто для чого поступав в УМО, яку мету перед собою ставив.

 

Василь Дата: Середа, 2009-11-04, 10:36 PM | Повідомлення # 43
Завсідник
Група: Проверенные
Повідомлень: 73
Статус: Offline
Quote (Vika)
А чому б не зробити умовою чергової атестації вільне володіння комп’ютером.

Поняття "вільне володіння комп'ютером" занадто обтічне. Хто його буде перевіряти?
В школі по володінню комп'ютером я - найкращий, з будь-якою проблемою - до мене. Але я сам бачу, наскільки мало я його знаю.
На даному етапі для директорів - хоча б ази: вкл-викл, відкрити папку і файл, створити і зберегти текстовий документ, робота з таблицями. На курсах підвищення кваліфікації вже років 10 (два останні рази, як я був) саме це вчать (правда, без таблиць, зате, як для дітей, - малювання). А ось чи навчився слухач цього, ніхто не перевіряє. Дійсно, вчимося для себе... Просто не всі директори ще відчувають потребу освоїти ПК. Коли від цього залежатиме їх місце роботи, їх ОСОБИСТА заробітна плата, вивчать всі. А зараз простіше: "Марія Іванівно, наберіть мені це!", "Петро Петрович, відскануйте мені, будь ласка!", "Ой, Іване Івановичу, з відділу освіти диск прислали, відкрийте, що там..." і т.п. А коли б була потреба зробити все це особисто... Зараз мова про впровадження ППЗ на уроках. Поставте вимогу, що директор в школі впроваджує ці технології першим! І цю тему форуму можна буде закривати.

 

pedrada Дата: П`ятниця, 2009-11-06, 7:04 AM | Повідомлення # 44
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote (RWT)
На курсах підвищення кваліфікації вже років 10 (два останні рази, як я був) саме це вчать (правда, без таблиць, зате, як для дітей, - малювання). А ось чи навчився слухач цього, ніхто не перевіряє. Дійсно, вчимося для себе...

Бо там викладають викладачі, які не в кращому стані smile

На нашому факультеті навчання ІКТ для керівників поставлено ґрунтовно та виведено на головне місце.
Подивіться самі на теми. http://poll.at.ua/index/0-18

І набрати чи відсканувати - це правда не робота директора.
Директор повинен працювати в спеціалізованих програмах по управлінню своїм часом, збиранню і обробці інформації для прийняття рішень та контролю за навчальним процесом.

Завуч повинен не нескінчені папери набирати, а почати зі складання розкладу та тарифікації. Тобто використати комп'ютер для виконання безпосередньо СВОЇХ власних обов'язків.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Василь Дата: П`ятниця, 2009-11-06, 9:57 PM | Повідомлення # 45
Завсідник
Група: Проверенные
Повідомлень: 73
Статус: Offline
Quote (pedrada)
І набрати чи відсканувати - це правда не робота директора

А хто за них повинен це робити? Організатор учнівського колективу? В школах І-ІІ ступенів секретар не передбачений, та й завуч працює лише на півставки.

 

Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)
  • Сторінка 3 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Пошук:


Украинская Баннерная Сеть

 

 

 Журнал

 Заработай на своем сайте

 


Зробити безкоштовний сайт з uCoz