Неділя, 2024-05-19, 1:48 PM

Зробимо освіту лідером!

Перша незалежна всеукраїнська педрада

· RSS ·
[Останні повідомлення]·[Учасники]·[Правила педради]·[Пошук]

[ | [Реєстрація] [Вхід] <
Коментують читачі блогу інформатизації освіти

Гарячі повідомлення

Секретні безкоштовні матеріали
(тільки для групи FM)

 

Блог інформатизації освіти
(останні повідомлення з передового фронту)

 

  • Сторінка 4 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Модератор форуму: pedrada  
Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)

Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл
pedrada Дата: Субота, 2009-07-25, 9:26 AM | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Міністр освіти і науки Іван Вакарчук закликає відмовитися від практики призначення керівників навчальних закладів за політичними квотами, особистої відданості та родинними зв'язками

Про це він заявив на всеукраїнському семінарі "Завдання післядипломної педагогічної освіти в контексті удосконалення системи освіти України", який відбувся в Яремчі.

За словами міністра, майже 90% керівників шкіл не володіють методами ефективного управління, 85% директорів - не володіють комп'ютером. Також, як стверджує Іван Вакарчук, більше 80% керівників - не володіють економічними знаннями, необхідними для функціонування навчальних закладів. Водночас, міністр освіти та науки звернув увагу на те, що кадровий резерв повинен формуватися лише після проходження відповідної професійної підготовки.[/color]
Адреса статті: В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Шановні колеги!
Достатньо серйозна заява, яка характеризує стан управління загальною середньою освітою в країні.

За роки роботи в підвищенні кваліфікації у мене є своя статистика щодо цих цифр.
Нажаль, вони практично співпадають.

З останнього досвіду: у 2008 році до нас на навчання заїхав поток керівників українських шкіл з 90 чоловік (3 групи магістрантів).
Я читаю предмет "Інформаційні системи в управлінні", або комп'ютерні технології.

Не буду розповідати про рівень завдань, які були створені мною. Він низький, для 5-7 класу.
Але ці завдання виконали, точніше виконували лише 7 чоловік!

Решта приїхала без завдань та коли виявилося, що завдання все ж треба зробити, кинулися їх виконувати по вечорах та вночі, між заняттями.

Ще велика частина (практично половина) намагалися: вмовити, підкупити, погрожувати, виказувати претензії, організовували телефонні розмови "зверху" та багато іншого. Повірте, фантазії вистачило.
Лише для того, щоб не виконувати цих завдань.

Раніше мене вражало те, що директори шкіл поводяться так, як учні, намагаючись примусити когось виконати завдання (Вгадайте: хто мої учні?)
Тепер мене вражає інше: це шалений супротив навчанню, який я спостерігаю серед керівників вже стільки років, скільки викладаю свій предмет в УМО (раніше ЦІППО).

Як не згадати вірші, написані Зінаїдою Гіппіус 100 років тому:

***
Вечно лежачее, дьявольски косное,
Изредка серое, в сером упорное,
***
Не страшно бути лежачим, косним, сірим.
Страшно бути "в сером упорным"

Але я приєднуюся до її слів в кінці:

Но жалоб не надо. Что радости в плаче?
Мы знаем, мы знаем: все будет иначе.

Я знаю, що все буде ЗОВСІМ інакше.
Знаєте чому?
Я отримала велику кількість листів від тих, хто чинив супротив із подякою за те... що змусила зробити ті завдання.
Це мене переконує, що не все так погано!

Який вихід запропонуєте Ви?
Що скажете, колеги?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Terra Дата: Неділя, 2009-11-15, 10:01 AM | Повідомлення # 46
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 13
Статус: Offline
Директор повинен працювати в спеціалізованих програмах по управлінню своїм часом, збиранню і обробці інформації для прийняття рішень та контролю за навчальним процесом.[color=green][size=8]

Согласна с тем что неплохо было бы уметь работать в таких программах как Ехсеll, Outlook, PowerPoint, Publisher? Да мало ли еще полезных программ для администрации. Но что бы их хотя бы немного изучить - сколько нужно времени? А ведь каждый директор еще и жена (мужчине проще), мать, у которой есть еще и др. обязанности. Столько времени проводить за компьютером не все могут + подготовка к своим урокам, которые занимают массу времени. Директор не может не вести уроки, т.к. это его заработок. Учителя же отчитали свои уроки и ушли домой заниматься еще и репетиторством. Вот они и семьи свои обеспечивают самостоятельно, детей учат платно, живут неплохо (не все, конечно) . Ученики им помагают набрать отчет в Ехсеll, выступление в Word, все что вы от них требуете. Зачем им учиться самим - в толк не возьмут! Как быть тогда, такими темпами мы не продвинимся еще долго. Молодежь умеет работать на ПК, но не хочет работать в школе, убегают где полегче такие же деньги можно заработать!

 

Василь Дата: Неділя, 2009-11-15, 8:36 PM | Повідомлення # 47
Завсідник
Група: Проверенные
Повідомлень: 73
Статус: Offline
Quote (Terra)
(мужчине проще)

Я не згідний з таким твердженням, в нормальній сім'ї обов'язки повинні бути рівними, і чоловік повинен брати на свої плечі більшу ношу.
[
Quote (Terra)
Учителя же отчитали свои уроки и ушли домой заниматься еще и репетиторством

Я в робочі дні перебуваю в школі не менше директора: гурткова робота, репетиції, куча писанини (часто нікому не потрібної). Але для себе я вирішив, що комп - мій помічник, тому для мене з ПК нема проблем. Якщо ж людина вважає, що без комп'ютера можна обійтися, вона вигадає сотні причин.

Пані Олено, ви не відповіли на моє питання: хто, на Вашу думку, повинен набирати документи для директора?

 

pedrada Дата: Понеділок, 2009-11-16, 4:11 AM | Повідомлення # 48
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote
в таких программах как Ехсеll, Outlook, PowerPoint, Publisher

Це не спеціалізовані програми. Тим більше для керівника, окрім Outlook (планування власного часу)

Спеціалізовані програми - програми, які мають:
- облік кадрів та учнів зі зведенням звітів по статистиці - для прийняття рішення: натиснув кнопку - і знаєш, скільки чого і як
- облік успішності та відвідування: натиснув кнопку - і вивів якість роботи вчителя, прогрес/регрес учня, стан виконання навчальних програм, швидкий зв'язок з батьками, у тому числі і з тими. хто може допомогти школі
- автоматичне створення документів, які стандартні, механічні, але займають час: зарахування учнів, переведення,
... та багато ще

А поки виходить: дали вже бульдозер замість лопати - на, копай швидше, ефективніше, легше...
Ні - немає коли опанувати ту машину... і копаємо лопатою, вручну, скаржимося на нестачу часу та зайнятість і втому.
А те, що бульдозер звільнить час і сили - навіть гадки поки немає.

Але я вірю, що ситуація зміниться та дуже швидко.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

pedrada Дата: Понеділок, 2009-11-16, 4:16 AM | Повідомлення # 49
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote (RWT)
Пані Олено, ви не відповіли на моє питання: хто, на Вашу думку, повинен набирати документи для директора?

Я думаю, що кожен керівник для себе повинен вирішити це питання.
Стандартно прийнято, що це робить секретар.

Директор може надиктувати, може записати на диктофон і віддати секретарці (зараз в сучасній мобілці майже завжди є диктофон), можна надиктувати прямо в комп'ютер (мікрофон можна придбати разом з навушниками від 25-40 грн.)

Я, наприклад, часто так роблю. Наговорюю статтю чи куски книги, потім віддаю набирати (за гроші, звісно) smile



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

pedrada Дата: Понеділок, 2009-11-16, 4:19 AM | Повідомлення # 50
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote (RWT)
Якщо ж людина вважає, що без комп'ютера можна обійтися, вона вигадає сотні причин.

+100!



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Василь Дата: Понеділок, 2009-11-16, 9:49 PM | Повідомлення # 51
Завсідник
Група: Проверенные
Повідомлень: 73
Статус: Offline
Quote (pedrada)
Я думаю, що кожен керівник для себе повинен вирішити це питання.
Стандартно прийнято, що це робить секретар

Quote (RWT)
В школах І-ІІ ступенів секретар не передбачений

sad

 

Larisa Дата: Понеділок, 2009-11-16, 10:30 PM | Повідомлення # 52
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 5
Статус: Offline
Добрий день, шановні відвідувачі форуму, Олено Вікторівна!
Мабуть, на це питання Вам, шановний RWT, ніхто не дасть вичерпної відповіді. Кожен викручується, як може. Я, наприклад, багато чого роблю сама, так як не маю секретаря, хоча працюю директором у школі І-ІІІ ступенів. І, звичайно, на таку рутинну роботу йде багато дорогоцінного - часу. Але з використанням комп'ютера у своїй діяльності є деякі полегшення. Навіть "загнавши" всю періодику у базу даних (це зайняло чимало часу), я набагато простіше відшукую ту чи іншу статтю на задану тему, що зараз економить час. Та й багато іншого, що можна зробити засобами інформаційних технологій, в управлінській діяльності лише полегшує сам процес. На мою думку, нічого страшного, коли інкои треба щось пересканувати, видрукувати текст самому - практика лише на користь. І де ще можна здобути навики швидкого друку, якісного форматування текстів, як не на власному прикладі.

 

Василь Дата: Середа, 2009-11-18, 1:00 AM | Повідомлення # 53
Завсідник
Група: Проверенные
Повідомлень: 73
Статус: Offline
Quote (Larisa)
І де ще можна здобути навики швидкого друку, якісного форматування текстів, як не на власному прикладі.

Я згідний з вами. Я не директор і не завуч, завжди все роблю сам.

 

Монгол Дата: Субота, 2010-02-20, 6:27 PM | Повідомлення # 54
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 2
Статус: Offline
Керівник навчального закладу повинен бути професійно підготовленим та володіти комп'ютером. Але комп'ютер - це не панацея, а засіб за допомогою якого наш мозок опановує реальність. За роки існування ПК людство не стало краще. Прямої залежності між рівнем користування ПК та рівнем статків немає (Карлос Слім мексиканський мультімілліардер наголошував, що не користується ПК).
Як на мене окрім опановування ПК людина повина опанувати свій мозок (5% експлуатації - не показник), розвивати свою особистість.

 

Natalia_Anastasia Дата: Неділя, 2010-02-21, 10:56 AM | Повідомлення # 55
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 7
Статус: Offline
Кожен керівник обирає сам - жити в минулому часі чи рухатись у майбутнє. Навіть дивно дискутувати цю тему. Наші учні так швидко опановують комп'ютер, мобільний телефон, інтернет і дивляться на деяких вчителів як на динозаврів. Власним прикладом маємо доводити, що вчитися потрібно протягом всього життя. Далі про вчителів. Якщо директор опановує сучасні технології - вчитель втрачає аргументи для того, щоб пояснити, чому він не робить цього. Маємо в школі кабінет інформаційних технологій з мультимедійною дошкою (не комп'ютерний клас). Кожен вчитель має можливість запланувати, зареєструватись у відповідному журналі і провести в ньому урок. Вчителі, що працюють в цьому кабінеті, в кінці року отримують надбавку до щорічної винагороди.
Стимул не такий вже високий, але діє. На наступний рік плануємо з ініціативи вчителів відкрити два кабінети, що будуть обладнані ком'ютером і проектором.
Що стосується програмних продуктів для управління навчальним закладом. Купили у 2007 році електронний розклад, річний план, unisschool. Сьогодні треба їх оновлювати віповідно до нових програм, а розробники десь пропали (оновлювати дешевше ніж купувати нове). Пропонують нові програми, аналізуємо, вивчаємо виробника, чи надовго він на цьому ринку. Збираємо гроші.

 

pedrada Дата: Понеділок, 2010-02-22, 4:57 AM | Повідомлення # 56
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Quote (Natalia_Anastasia)
На наступний рік плануємо з ініціативи вчителів відкрити два кабінети, що будуть обладнані ком'ютером і проектором.

А чи не дешевше сейф та ноутбук+проектор+екран (не обов'язково)? Для розкладу принаймні дешевше набагато. Вчитель може брати в свій кабінет ці пристрої.

Практика багатьох шкіл показала, що саме такий спосіб кращий, ніж обладнання окремих кабінетів



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Natalia_Anastasia Дата: Понеділок, 2010-02-22, 10:52 PM | Повідомлення # 57
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 7
Статус: Offline
Кабінет інформаційних технологій у нашій школі доступний для кожного вчителя. Власне, він частково вирішує проблеми для вчителів-предметників. Вони готують урок, реєструються в журналі і проводять урок для кількох класів в паралелі. А вчителі початкової школи дещо в іншій ситуації. Одна підготовка - один урок. Тому саме вони разом з батьками ініціюють встановлення проекторів і комп'ютерів у класах. Батьківським коштом. Вже в цьому році ми гостріше відчуваємо необхідність придбання додаткових ноутбуків і мультимедійних проекторів. Адже той комплект, що є використовується на повну потужність - мало того, що подорожує по всій школі, він ще і їздить Україною - на захист учнівських наукових робіт у Полтаву, Київ, на презентації конкурсних робіт учнів в різних містах. Нас часто попереджують - везіть все своє. А на минулому тижні хтось заніс вірус у школу, а так як протягом дня ми часто обмінюємось інформацією на флешках, а антивірус щодня оновлюється не на всіх комп'ютерах, віднесли два комп'ютери, в т.ч. мій на переустановку Windows. Поставимо версію 2007 року. В ній зручно працювати. Інколи здається, тільки подумала, а комп'ютер все зробив. Чудова інтелектуальна версія.

 

Sima Дата: Понеділок, 2010-02-22, 11:01 PM | Повідомлення # 58
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 7
Статус: Offline
cry



Sima

 

Sima Дата: Вівторок, 2010-02-23, 0:50 AM | Повідомлення # 59
Завітав
Група: Проверенные
Повідомлень: 7
Статус: Offline
На мою думку, заява міністра дійсно шокуюча. Я впевнена, що з тих 85% більша половина прикладає всі зусилля, аби крокувати в ногу з часом. Але, на жаль, як банально це не звучить, їм бракує ЧАСУ! Скажімо, в моїй школі І-ІІІ ступенів (у цьому році не відкрили 10 клас), де за штатним розписом не передбачено ні секретаря, ні лаборанта, ні заступника з виховної роботи, ні соціального педагога, ні психолога, а тільки директор і 1 ставка заступника директора з навчально-виховної, який відповідає у школі за все, за що тільки можна (методична, науково-дослідницька, навч-вих робота, КОНТРОЛЬНО-АНАЛІТИЧНА діяльність, охорона праці, ЦО, вся виховна робота......). Складається враження про ТИХ, хто ті штатні розписи регламентує. Вони, мабуть, не розуміють, що ми ще й люди. Іноді ми хочемо побути з сім'єю, почитати пресу, літературу, періодичні видання, зокрема й те, що стосується ІКТ, подивитися новини тощо. Особисто мені дуже соромно за свій рівень обізнаності щодо ПК. Але максимум, що я можу витратити щодня на його підвищення - 1,5-2 години. ;)



Sima

 

vog Дата: Субота, 2010-02-27, 1:53 PM | Повідомлення # 60
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 4
Статус: Offline
Статистика про рівень управлінської компетентності керівників говорить сама за себе. Керівник - лідер, який веде за собою... І куди ми прийдемо surprised
Дію за принципом "якщо хтось може це зробити, то чому не я?"

 

Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)
  • Сторінка 4 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Пошук:


Украинская Баннерная Сеть

 

 

 Журнал

 Заработай на своем сайте

 


Зробити безкоштовний сайт з uCoz