Неділя, 2024-05-19, 1:49 PM

Зробимо освіту лідером!

Перша незалежна всеукраїнська педрада

· RSS ·
[Останні повідомлення]·[Учасники]·[Правила педради]·[Пошук]

[ | [Реєстрація] [Вхід] <
Коментують читачі блогу інформатизації освіти

Гарячі повідомлення

Секретні безкоштовні матеріали
(тільки для групи FM)

 

Блог інформатизації освіти
(останні повідомлення з передового фронту)

 

  • Сторінка 2 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Модератор форуму: pedrada  
Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)

Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл
pedrada Дата: Субота, 2009-07-25, 9:26 AM | Повідомлення # 1
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Міністр освіти і науки Іван Вакарчук закликає відмовитися від практики призначення керівників навчальних закладів за політичними квотами, особистої відданості та родинними зв'язками

Про це він заявив на всеукраїнському семінарі "Завдання післядипломної педагогічної освіти в контексті удосконалення системи освіти України", який відбувся в Яремчі.

За словами міністра, майже 90% керівників шкіл не володіють методами ефективного управління, 85% директорів - не володіють комп'ютером. Також, як стверджує Іван Вакарчук, більше 80% керівників - не володіють економічними знаннями, необхідними для функціонування навчальних закладів. Водночас, міністр освіти та науки звернув увагу на те, що кадровий резерв повинен формуватися лише після проходження відповідної професійної підготовки.[/color]
Адреса статті: В Україні 85% директорів шкіл не володіють комп'ютером

Шановні колеги!
Достатньо серйозна заява, яка характеризує стан управління загальною середньою освітою в країні.

За роки роботи в підвищенні кваліфікації у мене є своя статистика щодо цих цифр.
Нажаль, вони практично співпадають.

З останнього досвіду: у 2008 році до нас на навчання заїхав поток керівників українських шкіл з 90 чоловік (3 групи магістрантів).
Я читаю предмет "Інформаційні системи в управлінні", або комп'ютерні технології.

Не буду розповідати про рівень завдань, які були створені мною. Він низький, для 5-7 класу.
Але ці завдання виконали, точніше виконували лише 7 чоловік!

Решта приїхала без завдань та коли виявилося, що завдання все ж треба зробити, кинулися їх виконувати по вечорах та вночі, між заняттями.

Ще велика частина (практично половина) намагалися: вмовити, підкупити, погрожувати, виказувати претензії, організовували телефонні розмови "зверху" та багато іншого. Повірте, фантазії вистачило.
Лише для того, щоб не виконувати цих завдань.

Раніше мене вражало те, що директори шкіл поводяться так, як учні, намагаючись примусити когось виконати завдання (Вгадайте: хто мої учні?)
Тепер мене вражає інше: це шалений супротив навчанню, який я спостерігаю серед керівників вже стільки років, скільки викладаю свій предмет в УМО (раніше ЦІППО).

Як не згадати вірші, написані Зінаїдою Гіппіус 100 років тому:

***
Вечно лежачее, дьявольски косное,
Изредка серое, в сером упорное,
***
Не страшно бути лежачим, косним, сірим.
Страшно бути "в сером упорным"

Але я приєднуюся до її слів в кінці:

Но жалоб не надо. Что радости в плаче?
Мы знаем, мы знаем: все будет иначе.

Я знаю, що все буде ЗОВСІМ інакше.
Знаєте чому?
Я отримала велику кількість листів від тих, хто чинив супротив із подякою за те... що змусила зробити ті завдання.
Це мене переконує, що не все так погано!

Який вихід запропонуєте Ви?
Що скажете, колеги?



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

pedrada Дата: Вівторок, 2009-08-25, 4:41 PM | Повідомлення # 16
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Так, можливо тут є дещо "перекидання" провини на ОІППО. Згодна.
Я пропоную не шукати винних, а шукати вихід.

От мені, власне, дуже подобається підхід до проблеми, коли ставляться до ситуації, яка склалася, як до початку.
І починають шукати вихід, замість того, щоб шукати винних. Чи шукати виправдання.

Шукати винних (чи виправдання) - це погляд назад.
Він нічого не дасть. Знайденний винний нічого не виправить.

Давайте шукаи вихід.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Lyubimtchik24 Дата: Вівторок, 2009-08-25, 5:10 PM | Повідомлення # 17
Зачепився
Група: Проверенные
Повідомлень: 39
Статус: Offline
Вихід є!
В усі вимоги до керівників ЗНЗ, посадові інчтрукції, їх контракти включаємо пункт ПРО ОБОВ'ЯЗКОВЕ ВОЛОДІННЯ КОМП'ЮТЕРОМ НА РІВНІ КОРИСТУВАЧА (ВОРД, ЕКСЕЛЬ, ПАВЕР ПОІНТ, ІНТЕРНЕТ).

 

pedrada Дата: Вівторок, 2009-08-25, 5:49 PM | Повідомлення # 18
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
ТАК, нажаль на свідому наполегливу працю над собою та на самонавчання педагогів та керівників вже ніхто не сподівається.

Парадоксально: адже саме цього (наполегливості в навчанні та самонавчанню) педагоги вчать своїх учнів, не володіючи цим самі.

Тоді годі вимагати цього від учнів.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

stef Дата: Вівторок, 2009-08-25, 5:59 PM | Повідомлення # 19
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
А правда!!
Адже ніякий обласний чи якийсь інший інститут не вчить наших 5-класників (чи менших дітей) володіти комп'ютером!!!!
Чому доросла людина дозволяє собі шукати винних серед обласних інститутів, що її не навчили?
Цікаво, що О.В. писала про те, що коли змушують навчатися, то чинять супротив http://olena.at.ua/blog/2007-10-21-13
Тут хто винен?
P.S. Це я була в тій групі. Мені не соромно, бо те, чому я тоді навчилася - досі використовую. І не жалкую, що тоді все зробила. Хоча було важко.
От тільки дійсно жалію, що виконала вправи ще за трьох колег.
Я тільки краще навчилася, а вони думають, що когось провели. Вони себе провели. Бо була нагода навчитися. Тепер вони навряд цьому навчаться.



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року


Повідомлення відредаговано stef - Четвер, 2009-08-27, 5:56 AM

 

Lyubimtchik24 Дата: Середа, 2009-08-26, 9:13 AM | Повідомлення # 20
Зачепився
Група: Проверенные
Повідомлень: 39
Статус: Offline
Коментар для stef: СТОСОВНО ПРИМУСОВОГО НАВЧАННЯ.
магістратура, НА ВІДМІНУ ВІД ОІППО якраз і покликана вчити (довершувати те, чого людина навчилася, здобуваючи вищу освіту). А взвгвлі/, не варто дивуватися нашим теперішнім керівникам: КОЛИ ВОНИ НАВЧАЛИСЯ У ШКОЛІ, ТО БАГАТО З НИХ ТІЛЬКИ ЧУЛИ ПРО КОМП'ЮТЕР ЧИ ЧИТАЛИ У ШКІЛЬНОМУ ПІДРУЧНИКУ І ВИВЧАЛИ З ТАБЛИЦЬ. А не маючи змоги попрацювати на ПК зі шкільних років, у них не прищепилося це бажання на майбутнє. ВОНИ ЗАСТАВЛЯТЬ ПРАЦЮВАТИ СЕКРЕТАРЯ, ЛАБОРАНТА, АЛЕ ТІЛЬКИ НЕ САМИМ ПРАЦЮВАТИ. І ЯК ЇМ НЕ СОРОМНО...???
Український народ чомусь не здатен керувати сам собою: чи це вже сформовано у нього генетично? бо ж постійно хтось завойовував... Навіть маючи своїх толкових лідерів, не може привести їх до влади, бо "моя хата скраю, нічого не знаю"...

 

Michajlovich Дата: Середа, 2009-08-26, 3:03 PM | Повідомлення # 21
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 23
Статус: Offline
ЖОДНОГО НЕГАТИВНОГО відгуку не було!!!

Не хочеться когось образити, але хто не вміє користуватись хоча б "електронкою", той і не напише відгук.
А за умови виставлення заліку - згідний. Можливо десь і допустив помилки, проте на помилках навчаються.



Кедись Сергій Михайлович

 

filippovazoya Дата: Середа, 2009-08-26, 5:12 PM | Повідомлення # 22
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 20
Статус: Offline
Доброго дня, відвідувачі сайту!
Я уважно прочитала статтю та коментарі. Хочу висловити своє бачення даної проблеми.
Володіння комп’ютером в управлінській діяльності повинно бути закономірністю. Сучасний керівник має бути обізнаним у можливостях використання інформаціно-комунікаційних технологій навчального процесу. Це сьогодення.
Я не зовсім погоджуюсь зі статистикою, наведеною міністром. На мою думку, не така кількість директорів не володіють компютером.

 

Natalka Дата: Середа, 2009-08-26, 9:20 PM | Повідомлення # 23
Завітав
Група: Пользователи
Повідомлень: 7
Статус: Offline
Заява міністра дійсно шокує! В стан шоку ввела і я керівників освітніх установ району на секції з питань управлінської діяльності в рамках серпневої конференції. Ознайомила їх із сумною статистикою, порадила вийти на сайт педради, ознайомитись із думками вчителів про рівень сучасних керівників. А ще наказала (думаю, що авторитарні методи в даному випадку виправдані) ознайомитись із презентацією NET школи та продумати всі можливі варіанти для її впровадження. Технічні можливості є: всі ЗОШ І-ІІ, І-ІІІ ступенів мають сучасні комп'ютерні класи, вихід у інтернет. tongue



Наталія

 

Lyubimtchik24 Дата: Середа, 2009-08-26, 9:44 PM | Повідомлення # 24
Зачепився
Група: Проверенные
Повідомлень: 39
Статус: Offline
ПИСАВ-ПИСАВ..... ІВЕСЬ КОМЕНТАР ВИДАЛИВСЯ.....
ЗАВТРА ДОПИШУ СТОСОВНО АВТОРИТАРНОГО МЕТОДУ.... ПІСЛЯ ОБІДУ, БО ЗРАНКУ ВИСТУПАЮ....

 

larisa_mp71 Дата: Середа, 2009-08-26, 11:19 PM | Повідомлення # 25
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 12
Статус: Offline
Дійсно було б не погано, якби рівень володіння керівником навчального закладу інформаційними технологіями враховувавався при атестації навчального закладу.
Щодо діяльності інститутів ППО з підвищення рівня компетенції керівників навчальних закладів з даного питання, то проводиться відповідна робота: розроблені навчальні плани, програми відповідних спецкурсів, проводяться постійнодіючі семінари.
Проте як говорять:під лежачий камінь вода не тече.
В більшості випадків рівень володіння інформаційними технологіями, в першу чергу, залежить від бажання смого керівника.

Лариса Пекарська



Лариса Пекарська

 

stef Дата: Четвер, 2009-08-27, 5:45 AM | Повідомлення # 26
Давно тут
Група: Проверенные
Повідомлень: 40
Статус: Offline
Quote
Не хочеться когось образити, але хто не вміє користуватись хоча б "електронкою", той і не напише відгук.

Не володінням електронною поштою він вже сам себе образив.
Як к зрозуміла пані Олену - вона мала на увазі не сам факт постановки практичних завдань, а зміст завдань.

Оскільки ЯКЩО Б ВОНА ДАВАЛА НЕ ТЕ, ЩО НАМ ВСІМ ТРЕБА, то були б негативні відгуки.
а ті, хто не володіє електронкою - так він не задоволений самим фактом потреби сідати за комп'ютер.

Додано (2009-08-27, 5:45 Am)
---------------------------------------------
До Lyubimtchik24 - вдалого виступу!!! biggrin blahblah

Quote
ВОНИ ЗАСТАВЛЯТЬ ПРАЦЮВАТИ СЕКРЕТАРЯ, ЛАБОРАНТА, АЛЕ ТІЛЬКИ НЕ САМИМ ПРАЦЮВАТИ. І ЯК ЇМ НЕ СОРОМНО...???
[/size][/size]

Оце ж і дивує. Багато говоримо, що керівник повинен бути найкращим вчителем. Багато і називає себе таким.
Але ж навчити себе він не може?
Тоді він нічому не навчить учнів. Бо коли вчительне вчить учнів вчитися, хіба це вчитель? Це дресирувальник!

А якщо сам не здатен вчитися, то і навчити вчитеся не може ЗА ВИЗНАЧЕННЯМ!



Стефанія Б, директор прикарпатської школи
випускниця п.Олени 2007 року


Повідомлення відредаговано stef - Четвер, 2009-08-27, 6:01 AM

 

filippovazoya Дата: Четвер, 2009-08-27, 11:12 PM | Повідомлення # 27
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 20
Статус: Offline
Сьогодні волдіння комп'ютером для керівника чи не керівника мабудь не є питанням. Кожна людина повинна володіти ним. А керівник не може сьогодні бути керівником будь-якої установи без знань інформаційно-комунікаційних технологій. Це моє особисте бачення проблеми.
А щодо статті - на мою думку, не все так плачевно. Хочеться вірити, що статистика краща. Хоча, людина по своїй природі - ліньтяй. Ми з великим "скрипом" приймаємо нове, а тим паче, старємося його запроваджувати. Треба йти вперед, а не топтатися на місці.
Для звіту пишемо одне, а насправді - зовсім інше. Кого ми дуримо?

 

pedrada Дата: П`ятниця, 2009-08-28, 6:45 AM | Повідомлення # 28
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Для filippovazoya,
Як я думаю - статистика правильна. Всі знають, що ми пишемо одне, а насправді інше. І міністр знає.
Тому навів таку статистику.
Я спілкуюся з керівниками (навчаю ІКТ) вже 5 років. Підтверджую статистику.

Але ситуація змінюється. Все більше приходять молоді люди, які володіють та гарно сприймають навчання.
Але проблемо не в тому.
Проблема в тому, що (Ви пишете правильно)

Quote (filippovazoya)
Кожна людина повинна володіти ним. А керівник не може сьогодні бути керівником будь-якої установи без знань інформаційно-комунікаційних технологій.

Повинна! Але представник освіти, який навчає інших, - НЕ ВОЛОДІЄ! і не страшно, що не володіє, а страшно, що НЕ ХОЧЕ ВОЛОДІТИ!!!

Людина, яка є ВЧИТЕЛЕМ ВЧИТЕЛІВ, або НАЙКРАЩИМ ВЧИТЕЛЕМ, або ЛІДЕРОМ, або... багато писалося про якості директора
НЕ ХОЧЕ ВЧИТИСЯ САМ! НЕ МОЖЕ НАВЧИТИ СЕБЕ!!

Яке моральне право має вчити інших??

Вибачте за емоційність.



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

filippovazoya Дата: П`ятниця, 2009-08-28, 10:32 PM | Повідомлення # 29
Трохи затримався
Група: Проверенные
Повідомлень: 20
Статус: Offline
Шановна Олено Вікторівно! Не можу не погодитися з тим, що не можна вчити, коли не знаєш чому і не хочеш знати.
Стосовно проблеми. На мою думку, шокуючим не може бути одна статистика.
Треба долати проблему, шукати причину.
Осмілюсь висловити декілька пунктів.
Перше - лінь.
Друге - недостатньо інформації щодо новітніх компютерних технологій.
Третє- віковий ценз. Четверте - моральне та матеріальне заохочення.

Що потрібно, щоб змінити ситуацію на краще.
Визначити чіткі вікові рамки для керівника.
Готувати для ОІППО фахівців ( вчитель з досвідом не може навчити вчителів. Він може тільки поділитись досвідом. А хто підштовхне до пошуку, до вдосконалення , до розуміння того, що потрібне сучасному учневі,чому він хоче навчитись і як?) Креативщиків, генераторів ідей треба заохочувати, підтримувати, робити "зелену вулицю". Їх не так вже і багато.

Олено Вікторівно, можливо мої думки не зовсім правильні, але це МОЇ думки.
Я Вам щиро вдячна, що Ви знаходите час їх перечитувати, а ще і відповідати. Ви унікальна людина. Я таких педагогів у своєму житті не зустрічала.

 

pedrada Дата: Субота, 2009-08-29, 8:17 AM | Повідомлення # 30
Admin
Група: Администраторы
Повідомлень: 293
Статус: Offline
Для filippovazoya,
Пані Зоя!
Дякую за Ваші думки. Власне я не дозволяю собі судити: правильні Ваші думки чи ні.
Я думаю, що неправильних думок НЕМАЄ!!

Ми тут для того, щоб обмінюватися думками.
З такого обміну формується та переглядається думка всередині кожного і це є добре.

Мені надзвичайно приємно, що Ви, як і всі шановні колеги, висловлюєтеся тут.
Це дає мені поштовх та натхнення продовжувати свою справу.

Дякую за Вашу оцінку моїх скромних якостей. shy

Стосовно виправляння ситуації.

Все ж думаю, що ми занадто зосередилися на самих педагогах та керівниках. На їх якостях.

Я думаю, нам більше треба зосередитися все ж на учні.
Якого учня ми хочемо випустити?
Які знання та вміння хочемо йому передати?
Які вміння йому необхідні в інформаційному суспільстві?

І, виходячи з того, що ми опишемо про учня - будувати якості вчителя
Знов, виходячи з того, якого ми хочемо бачити учня на виході - будувати вимоги до школи.

А виходячи з того, якою повинна бути школа - будувати вимоги до керівника.

Виходить - керівник на самому верху відповідальності.

Серед причин такого стану, звісно, є факт: сучасні програми застаріли років на 50. Ну на 20 - це точно.

Програми побудовані, щоб ДАТИ учням знання. Доречі таких, яких потім навіть відмінники втрачають не менше, ніж на 80%. За непотрібністю.

Сьогодні учню НЕ так важливо дати ЗНАННЯ, скільки дати ВМІННЯ.
А давати вміння вміють не так багато вчителів у нас, направді.

Знання в інформаційному суспільстві, яке вже успішно будується, з легкістю можна знайти за хвилини.
А от вміння їх знаходити - це не аби яке вміння.
І тільки той, хто матиме вміння пошуку інформації і самонавчання, буде конкурентним.

Мені дуже болить, що не володіючи цим вмінням самі, вчителі не здатні навчити цьому своїх учнів.

Це також тільки МОЇ думки. Я не беру на себе багато: я не претендую на роль оракула book



Якщо ми мовчатимемо - то хто про все це скаже?
А якщо скажемо - не всім подобається.
Все не може подобатися всім.

Олена Єльникова

 

Форум » Загальний розділ » Загальні питання вітчизняної системи освіти » Шокуюча заява міністра освіти про 90% та 85% керівників шкіл (Обговорення виходу з цієї ситуації)
  • Сторінка 2 з 5
  • «
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • »
Пошук:


Украинская Баннерная Сеть

 

 

 Журнал

 Заработай на своем сайте

 


Зробити безкоштовний сайт з uCoz